سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
موضوعات
صفحات وبلاگ
RSS Feed
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 745910

دوراهک اینجاست!




با تشکر از کاربران گرامی: 

نکته:دوستان بزرگوار، باید به این باور برسیم که نگاه نقادانه خود را بصورت بسیارمنطقی مطرح نمایم .

با سپاس و هزاران درود از همه عزیزانی که با صعه صدر این جوابیه ها را دنبال می کنند. به اطلاع می رساند که هدف از درج چنین مطالبی بوجود آوردن اختلاف بین جوانان نیست و فقط محیطی امن برای ارائه نکته نظرات و تفکرات متفاوت دوستان همشهری(موافق و مخالف) می باشد . قضاوت آن با خوانندگان ...

همچنین چنانچه متن شما طولانی می باشد که بوسیله نظرات امکان ارسال ندارد ، می توانید بصورت ایمیل به آدرس های زیر ارسال نماید.

ictdorahak@YAHOO.COM

MOHAMMADI.HO@PPARS.COM

نظریات همشریان عزیز خواندنی می باشد:

+ پشتیبان.com 
باسلام بحمدا... فضای اینترنتی دوراهک اینجاست فضای بسیار خوبی است بهترین جا وآرامترین جابرای مناظره سالم ،از همه دوستان می خوام با حوصله به همدیگر احترام بزاریم وحرفهای هم رو نقد کنیم . اجازه بدید بنده هم چند نکته بنویسم:
1.اولا کارآقای محمدی بسیار درسته که نظر آقای احمدی هرچند به مذاق بعضی هامون خوش نمیاد گذاشتند توسایت
2.بنده فکرمیکنم نیازی به مناظره حضوری نیست هرکه حرفی داره همین جابزنه.
3.واینکه ما همگی حتما دلمون بحال دوراهک میسوزه که داریم در مورد فرهنگ ومسیر فرهنگی دوراهک بحث وجدل میکنیم .
4.سعی کنیم کدورت بینمون پیش نیاد وکینه از کسی بدل نگیریم.
5.من تا حدودی نظرم با آقای احمدی موافقه .اگر یه سری به سایت موسیقی دوراهک بزنیم چند نکته از آثار انحراف در آن دیده میشه الف)سایت باید شخص حقیقی یاحقوقی صاحب آن باشه ومسوولیت اتفاقات داخل آن بپذیرد.ب)اولین روزهای شروع بکار این وبلاگ اسم خواننده های موسیقی غربی به بهانه های تقلید و... دراین وبلاگ آورده شده که نه اداره ارشاد ونه هیچ فرهنگ اسلامی به این اسامی چراغ سبز نشان نمی دهد.به قول امام که میگویند هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در انسان . ولی از آغاز این وبلاگ تعهد را فراموش کرده ایم .موسیقی ابزاری است که از آن میتوان در شاد ترین لحظات میلادها وجشن ها از آن بهره بردوهمینطور در غمگین ترین لحظه ها مثل ظهر عاشورا می توان از آن استفاده نمود ونیزموسیقی وسیله ای است که میتوان مفسده ترین مجالس نیز با ان آمیخت وآنروز یعنی مصادره دین،دیانت ،انسانیت وعقلانیت وشریعت و....

 
+ مگه میشه ! 

یک نفر با نام مستعار شهروند نظری نوشته که خیلی جالب بود به نظرم

با سلام
بله : آفرین باید گفت به فکر و قلم آقای احمدی!
آقای احمدی: همان روز اول که خبر فرزندان هنرمند دیارت را شنیدی و خواندی باید با تماس و یا تشویق این چند نفر از هنرمندان به آنان روحیه تلاش و جدیت در کار و خواندن سروده و شعر های ناب را میدادی نه اینکه زنگ خطر را به صدا در می آوردی بله زنگ خطر بی بند و باری اخلاقی هست که شما از آن غافل هستید بله زنگ خطر تلفن همراه دختران و پسران دوره ابتدایی و راهنمایی هست که پدر و مادر فرزندان ما را سوزانده ، آقای احمدی زنگ خطر در دوراهک نبودن امکانات تفر یحی و رفاهی می باشد زنگ خطر فعالیت فرزندان ما در رشته های موسیقی و هنر نیست ، مگر امثال شماها نبودن که کلاس شعر و شاعری را تعطیل کردند مگر هنرمند و بازیگر تئاتر در شهرمان کم داشتیم به کدام یک از آنان بها داده شد بیایید با همفکری و دایر کردن مجتمع فرهنگ و ارشاد و آوردن کلاس های متعدد هنری جوانان را از مسیرهای پوچ و گمراه کننده نجات بدهیم بیایید زیبا به مسائل هنر بنگرییم

حسین احمدی

سلام 

 آقای میرزایی عزیز 

درمورد شماره یک حقیقتا من به یاد ندارم و چون به یاد ندارم انکار نمیکنم شاید حق با شما باشد.

با شماره دو کاملا موافقم

باشماره سه کاملا موافقم اما شما و کاربران رو دعوت می کنم به متن قبلیتون یه نگاه مجدد بندازید تا قضیه دیکتاتوری روشن تر بشه.

باشماره چهار کاملا موفقم.در مورد قسمت آخر من فکر نمی کنم چیزی رو نوشتم که با این بند از متنتون مخالف باشه. نوشته های من کاملا شفافه و با این بند هیچ مخالفتی ندارد.

اما در مورد چماق کشیدن. چماق کشیدن حتما لازم نیست با چوب باشه.بلکه بدتر از اون چماق های فکری است و اون هم تحمل نکردن نظر مخالف است شما رو ارجاع میدم به متن قبلیتون.

درمورد شش که جای بحث مفصل دارد باید گفت که همیشه ما از این تفکر تقلیدی ضربه خوردیم ما باید خودمان بنشینیم و ببینیم چه چیزی برای تعالی شهرمان مهم است آقای میرزایی من سالها است که در معیارها و اهداف کلان شهرها فکر کرده ام خیلی از این معیارها با اولیات اسلام و تمدن اسلامی منافات دارد من جمله معماری، ترویج موسیقی های غربی و بسیاری موضوع دیگر آقای میرزایی ما توی دانشگاه این کلان شهر ها را تکه تکه بررسی کردیم و چه ها که ازشون در نیوردیم. برادرانه میگم باید روی موضوعات اطرافتون بیشتر از این ها فکر کنید.

در مورد هفت. فصیح و زیبا نوشتن سنگین نوشتن نیست. سنگین نوشتن مبهم نوشتن و عدم وضوح است اگر جز این بود باید استاد سخن سعدی شیرازی هم متهم به سنگین نویسی میشد فصیح و زیبا نوشتن با سبک و خوانا نوشتن منافات ندارد.

 

 

+ دانشجو 

جناب آقای احمدی

با عرض سلام

با تشکر از متن زیبا و ادبی شما و صد البته دلسوزی شما همانطور که خودتان می دانید تک بعدی کردن جامعه راهی جز به انحراف کشیدن آن ندارد قرآن کریم افتخار ما مسلمانان است و چه سعادتی بالاتر که کسی با صوت دلنشین قاری قرآن باشد ولی ما نباید به زور فقط جوانان را وادار به تلاوت قرآن کنیم و آنان را از موسیقی منع کنیم این کار باعث دلزدگی نسل جوان از قرآن می شود. قرآن و موسیقی حلال هیچ منافاتی با هم ندارند.

حسین 

همشهرستانی پس کجایی خبری ازت نیست ؟

+ علی . م 
چه استدلال خوبی و چه جواب مبتنی بر منطقی ، ما که لذت بردیم ، کاش آقای احمدی بیشتر بنویسید .

رضا میرزایی 

جناب آقای احمدی - با سلام

1- در رابطه با نوشتن مقاله مربوط به کشیده شدن جوانان منطقه وشاغل شدن آنها در حوزه صنعت - که مخالف متن ونگارش شما بودم آن زمان بود که شما را به گفتگو دعوت کرده بودیم.

2- این دوران ودر این برهه از زمان دیگر بحث شناختن چهره تک تک افراد جامعه نیست دیگر دوران شناختن تفکرها واستعداد های ناب ونخبه شهر دوراهک رسیده است.

3-دیگر زمان دیکتاتوری به پایان رسیده و ما باید راه وخط اعتدال وتدبیر جهت پیش بردن اهداف و کارهای فرهنگی ، هنری وورزشی شهر خود پیش بگیریم .

4- ما جوانان دوراهک با کسی دشمن نیستیم ونخواهیم بود همانطور که دیدید وبرای همه ثابت شد در چند شب اخیر محفل قرآنی که به همت ستاد شعبانیه و زحمت های فراوان آقای سعیدی که فردی بسیار دلسوز در زمینه کارهای فرهنگی برگزار گردید نصف جمعیت همین جوانان دوراهکی بودند پس شما چگونه این مطالب را نگارش کرده اید ؟

5- ما هیچ گاه بر روی برادر شهر خود چماق نکشیده ونخواهیم کشید وامید بر این است افرادی که چنین تفکرات چماق به دست را در سر خود می پرورانند را دستشان از حوزه فعالیت های فرهنگی آموزشی وقرانیو ورزشی وهنری را حداقل در شهر خود کوتاه کنیم.

6- انتظار ما از شما این بود که با توجه به تحصیلات عالیه در پایتخت حداقل معیارها واهداف کلان شهر ها را به خوبی شناخته و همیبن موارد را به شهر کوچک خود انتقال داده تا بلکه فضا ی تمام جوانب شهرتغییری یابد تا ماهم به شما افتخار کنیمو هم به شهر مان وجوانانمان.

7- دوران بر زمین گذاشتن قلم های سنگین به پایان رسیده باید بگذاریم قلم های سبک و خوانا برخی مسائل ناگفته را روشن سازد.

با تشکر- رضا میرزایی


+ علی درویشی 
با سلام
از اینکه همشری هامون دست به قلم شدن باید خوشحال باشیم نه اینکه نظر مخالف رو بر نتابیم بهش فشار وارد کنیم نظرات باید گفته شود و همه باید از نظرات مخالف همدیگر استقبال کنیم چون در بحث است که افکار ادمی انسان می تونه نقاط ضعف افکارشو متوجه بشه نه با حرف هایی اقای احمدی و نه با اقای میرزایی و بقیه دوستان درواهک وارد منجلاب میشه و نه گلستان می شود پس اینکه اینهمه روی این حرفها مانور بدهیم و همدیگرو سرزنش کنیم درست نیست بلکه از اینکه همشریهامون و دستانمون اینقدر رشد کردن که می تونن در محیطی درو از تنش و احساسات حرف هاشون بزنن استقبال کنیم.
+ م . خ 
گفتند موسیقی ، بگذار ما هم بگوییم که چها کشیده ایم از این موسیقی های رپ و راک و .... ونه موسیقی سنتی ایرانی که هر اهل دلی را به ذوق می آورد ، و چه صحنه ها دیده ایم از عواقب آن موسیقی ها که ....
دستتان درد نکند ، منتظر پاسختان هستیم
+ شهروند 
آقای احمدی جدا نگاهی به فرهنگ شهر خودمان بیندازیم آیا استعدادهای فراوانی که در جوانان این دیار است تا حالا بها داده ایم ؟ در تمام زمینه ها ما استادان در رشته های مختلف کم نداریم کجایند که بدلیل سیاست زدگی کنار گذاشته ایم بیاییم به جوانان شهرمان آنهایی که با پول کشاورزی و بنایی فعالیت های هنری انجام می دهند را لگد مال افکار تند و یک طرفه خودمان نکنیم بله قرآن زندگی ماست شک نکن که دوراهک زبانزد همه است .چرا جوانانی که بدون هیچ پشتوانه دارند فعالیت هنری و فرهنگی انجام میدهند رو اینطوری خرد می کنیم درست است جوانان هیج فعالیتی نداشته باشند و کوچه ها رو متر کنند؟

حسین احمدی
 با سلام خدمت برادر بزرگوارم جناب آقای میرزایی.هر چند من شما را از نزدیک نمیشناسم.اما چند نکته به نظر میرسد که خوب است بدانید.
1.بنده کارشناسی ارشد علوم سیاسیی نیستم بلکه دوره کارشناسی ارشد حقوق هستم.
2. همین امروز جواب نوشته برادر عزیزم آقای همشهرستانی رو برای آقای محمدی میفرستم.
3.شما رو به سعه صدر و تحمل نظر مخالف و رعایت ادب در کلام و دقت کردن در نظرات مخالف وپس از آن موضع گیری دعوت میکنم
دعوت میکنم.
4.این عین دیکتاتوری است که انتظار دارید نظر شما که در آن حتی اولیات اخلاقی رعایت نشده است باید منتشر شود و نظرات دیگران که بر مبنای استدلالی محکم است چون شما با آن مخالفید نباید منتشر شود.
5.بنده به یاد ندارم که شما من رو به مناظره دعوت کرده باشید اما اگر پایبند به اصول اخلاقی و تحمل نظر مخالف باشید و چماق خود را بر زمین بگذارید بنده هم از مناظره استقبال میکنم البته در فضایی کاملا آزادانه ودر حضور جوانان.
6.آینده دوراهک برای ما نیز بسیار مهم است و در آن باهیچ کس تعارف نداریم.البته حواسمان باشد که این نوشتن ها باعث دشمنی نشود چرا که هر جا کینه شخصی آمد باعث میشود انصاف کنار رود و انسان حقیقت را نپذیرد.
7.الهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
رضا میرزایی 
در ضمن جناب آقای احمدی ما همانطور که به قاری بزرگوار وعزیزمان ویادگار جبهه وجنگ آقای حاج مختار عالی پور افتخار میکنیم به همان اندازه به عزیزان خواننده که با مجوز وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دارند فعالیت میکنند هم افتخار میکنیم ما جوانان دوراهک از شما میخواهیم که هرچه سریعتر یا با متنی دیگر این متن گذشته خود را پس بگیرید یا اینکه خواهش میکنیم در یک مناظره عمومی ودر جمع تمام جوانان فرهنگی دوراهک در رابطه با این موضوع تبادل نظر انجام گیرد تا بلکه دیگر شاهد چنین مقالات بی ربط وبی معنی از طرف شما نباشیم ونکته دیگر جناب آقای محمدی مدیر ومسئول محترم وبلاگ دوراهک اینجاست شما دیگر چرا! شما باید این وبلاگ را اد اره بفرمائید شما هم با نگاشتن چنین مطالبی هم مسئول وباید جوابگو باشید خواهشمند است مطالبی را منظور ودرج بفرمائید که در بین جوانان - فرهنگیان - معارف شناسان شهر دوراهک ایجاد تنش به وجود نیاید... متشکریم ---- منتظر جواب اعلام وبرگزاری مناظره از طرف جناب آقای احمدی هم هستیم واین مو ضوع هم فراموش نخواهیم کرد که جابی بسی تاسف هست که سالهای نه چندان دور همین آقایان با سواد وبا تفکر، دارای یک سمت ویا مسئولان شهر ما خواهند شد وای بر ما که دارای چنین مسئولانی خواهیم شد- از دست شما جناب آقای احمدی واقعا ناراحت هستم وهستیم جای هیچ گونه تعارفی هم با شما وامثال شما در دوراهک نداریم تمام
+ رضا میرزایی 

سلام جناب آقای احمدی:

همانطور که نظر تمام دوستان عزیز مشاهده فرمودید خواهشمندم نظر اینجانب را هم مطالعه وبه دقت گوش فرا دهید.

جناب آقای احمدی شما که ادعای با سواد بودن ودست به قلم نوشتن چنین مطالب زیبایی را دارید حتما جرائت برگزاری یک دوره مناظره سه ساعته دربین عموم ومردم شهر خود با جوانان دوراهکی هم دارید قبلا پیشنهاد مناظره در رابطه با مقاله قبلی به شما داده بودم اما شما ظاهرا توجهی به آن موضوع نکردید وحال اینک این را از ته قلب میگویم شاید در آینده ای نه چندان دور با چنین نوشتن مقالات مزخرف وبودن معنی برای شما و شخصیت شما گران تمام شود شما که به اسم دانشجوری رشته کارشناسی ارشد علوم سیاسی هستید نوشتن چنین متن های از شما بعید میباشد
+ علی دووووووو 
سلام
حرفش شما کاملا نادرست میدانم.
هرکسی در یک زمینه استعداد دارد و باید او را شکوفا کند
حال که استعداد قرانی ندارد نباید استعدادهای دیگرش نمایان نماید




موضوع مطلب :
سه شنبه 92/4/18 :: 5:20 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

اختصاصی پایگاه خبری "دوراهک اینجاست"

با عرض سلام خدمت کاربران عزیز:

چند روز پیش جوابیه ای در قالب مقاله ای توسط  فردی که خود را "همشرستانی" معرفی نموده بود در این پایگاه درج نمودیم. مقاله "همشرستانی "در پاسخ به اظهارات آقای احمدی بود .

اما با موضع گیری برخی از کاربران نسبت به نوشته یاد شده، آقای احمدی نیز نوشته ای در جواب به "همشرستانی " و سایر منتقدین جهت درج به پایگاه خبری "دوراهک اینجاست" ارسال نموده که توجه شما را به آن جلب می نمایم.قضاوت با شما

مطالب با ذکر منبع قابل کپی برداری می باشد.

http://imtb.ir/News/images/%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%8A%D9%87.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ مَنْ حَرَّمَ زینَةَ اللَّهِ الَّتی‏ أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِیَ لِلَّذینَ آمَنُوا فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خالِصَةً یَوْمَ الْقِیامَةِ کَذلِکَ نُفَصِّلُ الْآیاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ قُلْ إِنَّما حَرَّمَ رَبِّیَ الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ وَ الْإِثْمَ وَ الْبَغْیَ بِغَیْرِ الْحَقِّ وَ أَنْ تُشْرِکُوا بِاللَّهِ ما لَمْ یُنَزِّلْ بِهِ سُلْطاناً وَ أَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ (اعراف 32و33)

1-ای کاش برادر عزیز همشهرستانی خود را معرفی کرده بودند چرا که آنگاه بنده می دانستم با چه کسی دارم سخن می گویم و شایسته است سیاق کلام را به کدام جهت هدایت کنم ، چرا که هرکسی زبانی دارد و با هر قوم باید به زبان خود سخن گفت و رسم ادب آن است که انسان بداند که با که سخن می گوید و چه صواب فرمود استاد شهید مرتضی مطهری : " منطقی که یک پیرزن را مومن می کند اگر در مقابل یک تحصیل کرده به کار برده شود او را گمراه می کند ." و حالا ترس از این است که اگر علمی سخن برانیم فهم سخن نشود و اگر عامیانه بگوییم عالمان خرده بگیرند . به هر حال ناچاریم به گونه ای بیان کنیم که عامی نیز فهم کند و عالمان نیز ایراد عامیانه نویسی نگیرند و به این جانب حق دهید که این کار بسی دشوار است .

2-آنچه که اینجانب نوشته بود در مقام بیان ابعاد موسیقی و سود و زیان و انواعش نبود ؛ بلکه تذکری دوستانه بود که در آن نه قصد توهین و اسائه ای بود و نه نفی تنوع طلبی انسان و نه تظاهر به ندانستن چیزی که می دانم ؛ اما شما با نوشته ی خود سبب خیری شدید که مطلب را مفصل تر و از زوایای مختلف بررسی کنیم تا شبهه و ابهام تظاهری باقی نماند .

3-قصد اینجانب بررسی جزء  به جزء سخنان شما نیست ؛ اما به خدا پس از خواندن برخی قسمت ها و مغالطه های صورت گرفته نتوانستم از کنار آنها بگذرم ؛ مغالطه هایی که اگر شما را می شناختم ؛ می توانستم بگویم به عمد بوده یا از اشتباه ، هر چند حسن ظن اینچنین ایجاب می کند که آن را اشتباه بنامیم نه قصد و غرض .

4-پیشاپیش به خاطر اطاله ی کلام از خوانندگان محترم عذر خواهم و حقیقتا سعی بر آن است که تا آنجا که امکان دارد، کوتاه و مفید بیان کنیم هر چند که شکافتن بحث نیاز به گفتار یا مقاله ای مفصل دارد.

و اما اصل سخن :

 برای آنکه سخن فهم شود باید ریشه ی قضیه را بشکافیم تا به جای بحث بر سر جزییات ، اصل موضوع را بررسی کنیم یعنی ببینیم که اشکال کار و تفاوت نگاه از کجاست و باید بر سر چه چیزی بحث کنیم والبته بزرگان دیگری که امثال بنده در مقابلشان قطره ای بیش نیستم قبل از ما به آن پرداخته اند ، بحث بر سر این نیست که انسان علاوه بر نیازهای جسمی ، نیازهای روحی نیز دارد که همگان به آن معترفند ؛ بحث بر سر حدو اندازه ی موسیقی نیست ؛ بحث بر سر چند ترانه بچه های دوراهک نیست ؛ که اینها همه صغرای قضیه است ؛ بحث ما بر سر کبرای قضیه است ؛ اصلا بگذارید بالاتر برویم بحث بر سر اصل هنر است ما معتقدیم که هنر اعم از صنایع مستظرفه ،خطاطی ، نقاشی ، موسییقی و ... باید در خدمت تعالی جامعه باشد ، اساسا این زبان هنر است که می تواند فکر و فرهنگ و تمدنی را همه شمول و عام کند ، زبان تفکر ثقیل است و جز با هنر نمی توان آن را در عامه ی مردم گسترش داد اما چه فرهنگی را ، چه تفکری را و چه تمدنی را باید باهنر گسترش داد ؟؛ این نقطه ی اساسی اختلاف ماست ، قرآن سترگ ترین اثر هنری عالم است که در آن از موسیقی ، قصه گویی ، بلاغت و فصاحت و هزاران هنر شناخته شده و نشده دیگر استفاده شده است ؛ اما برای چه هدفی؟ این مشکل اصلی است ! ما معتقدیم هنر وسیله ای است برای تعالی و یاد خدا ؛ هنر برای لذت بردن صرف نیست ؛ شما که ما را به یکطرفانه دیدن قضایا متهم می کنید ، منصفانه بنگرید ؛ من شما و همه ی انسان های حقیقت جو را دعوت می کنم که قضاوت کنند ؛ کدام یک از این ترانه ها و موسیقی ها انسان را به یاد خدا می اندازد ، آری ما معتقدیم که هر موسیقی که در راه تعالی و رشد انسان قرار نگیرد مصداق لغو است و قرآن خود فرموده که مومنان از لغو دوری می کنند ما معتقدیم که هر هنری اگر انسان را به یاد خدا نیاندازد لغو و بیهوده است ؛ کبرای قضیه این است ، موسیقی و هنر برای چه؟

و حالا اگر ما به موسیقی و ترانه ای افتخار کنیم که بویی از معنویت و خدا نمی دهد ؛ من از شما می پرسم آیا باید احساس خطر کرد یا نه؟

حالا به خوبی فهمیده می شود موضوع چند تا آهنگ نیست ؛ بلکه بابی است که باز می شود و انتهایش ناپیداست ؛ به خدا چقدر جای غصه خوردن دارد ، وقتی که مقایسه می کنید که کنگان باید خواننده و موسیقی دان داشته باشد و ما نداشته باشیم ؛ برادر قضیه را  اشتباهی گرفته اید ملاک ما کنگان و نا کجا آباد نیست ملاک ما یاد خدا و تعالی انسان است ، اگر همه ی اهل زمین هم ترانه خوان شوند ما را چه باک که بر راه خود بایستیم و بگوییم آنجا که یاد خدا نیست لغو است همانگونه که امیر بیان وهنر فرمود:"لا تستوحشوا فی طریق الهدی لقلة اهله" .

در ابتدای کلام سخن از تنوع طلبی است و اینکه هر چیزی در جای خود نیکوست که سخن حقی است و پس از آن وارد موسیقی بچه ها می شوید و مغالطه اش آنجا اشکار می شود که در ذیل سخن از اذان موذن زاده می گویید ؛ آیا معتقدید که بین این و آن تفاوتی نیست؟؟!!هیهات که چقدر ترانه های امروزی فاصله دارند با اذان موذن زاده و شما خود براین قضیه واقفید . ما نمی گوییم که موسیقی ضد ارزش است ؛ ما نمی گوییم موسیقی تجسم شیطان است ما می گوییم حواسمان باشد ضد ارزش ها را  در قالب موسیقی به جامعه تحویل ندهیم ما می گوییم حواسمان باشد شیطان در موسیقی ما حلول نکند که ما را فریب دهد، پس باید هوشیار بود .

اما در مورد غرب که خون دلمان از این تمدن بیش از آن است که بخواهیم در این مجال کوتاه آن را بازگوییم و اگر صلاح بدانید من آماده ام خدمت برسم و در این باره به گفتگو بنشینیم که این تمدن دروغگو ترین و ننگین ترین تمدن تاریخ است و این برای ما چون روز روشن است من شما را نمی شناسم و نمی دانم در مورد غرب چقدر می دانید اما همه ی برادران و خواهران را توصیه می کنم که بروند و غرب را درست بشناسند و اکر این چنین شد سستی و بی پایگی این تمدن بر همگان آشکار می شود .

یک عمر است که عده ای به بهانه ی اعتدال و میانه روی چشمان ما را بر روی حقایق مسلم بسته اند و اگر بخواهیم اندکی حقایق را بیان کنیم متهم به تندروی میشویم ؛ بخدا تندروی دوری از اسلام است نه بیان حقایق با زبانی علمی و منطقی و اما برادرم ما دربرابر هیچ فسادی سکوت نکرده ایم و اگر اندکی به سابقه مان نگاه کنی ؛ آشنا و غریبه و دوست و دشمن موضع ما را در برابر همه ی فسادها هر کجا که باشد می دانند و معترفند.

در آخر دوباره به علت طولانی شدن مطلب عذر می خواهم و باز عذرخواهم به این علت که نتواستم و حقیقتا نمی شد در این چند خط آنچه را که می خواستم به طور شفاف بیان کنم . این وسع حقیر بود و همه ی عزیزان را به تقوا و انصاف توصیه می کنم.

             والعاقب? للمتقین 

 

                     حسین احمدی  

      دانشجوی دوره کارشناسی ارشد معارف اسلامی و حقوق

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 92/4/18 :: 12:12 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

قابل توجه کاربران، همشریان و دوستان عزیز، که با اظهار نظرات و انتقادات بجا و شایسته خود همچون گذشته همراه و هم گام با ما هستید.

به اطلاع می رساند، پایگاه خبری "دوراهک اینجاست"برای اولین بار سه نفر از همشریان دوراهکی که با هرینه شخصی خود اقدام به ساخت آلبوم نمود ه اند را معرفی نمود و مثل سایر مطالب دارای موافق و مخالف می باشد .در صورتی که تمایل به اظهار نظر و نشر مطلب در بخش های مختلف پایگاه خبری " دوراهک اینجاست" را دارید لطفا نکات زیر را مد نظر قرار دهید تا فضای سالمی برای اظهار نظر همه کاربران فراهم شود:

1. نظرات خود را با رعایت ادب و نزاکت ابراز نمائید و از بکاربردن الفاظ توهین آمیز بپرهیزید.
2. ترجیحا از بکاربردن نام اشخاص حقیقی (مگر کسانی که مسئولیتهای عمومی دارند و باید پاسخگوی مردم باشند) خودداری نمائید چرا که احتمالا آن اشخاص برای دفاع از خود را در اینجا حضور مجازی ندارند حال آنکه براحتی میتوان در اینجا دیگران را زیر سوال برد و نسبت هایی به آنها داد.
3. از تجسس و فاش نمودن مسائل شخصی و روابط خانوادگی افراد خودداری نمائید و حریم خصوصی افراد را محترم بشمارید.
4. انتظار میرود در اظهار نظرات خود مسئولانه عمل کرده و از نشر شایعات و اتهام زنی (هر چند وارد باشد) بپرهیزید مگر اینکه سند قاطعی برای آن داشته باشید در اینصورت باید سند خویش را نیز ارائه نمائید.
5. انتقادات خود را به مسئولین و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و کاربران پایگاه خبری "دوراهک اینجاست" (نظردهندگان و منتقدان) بصورت سازنده و به دور از حب و بغض و افراط و تفریط مطرح نمائید تا مفید واقع شود نه اینکه بین مردم و مسئولان فاصله انداخته و زمینه ساز جدل های بیهوده شده که در اینصورت راه به جایی نخواهیم برد.
6. از طرح مباحث سیاسی، قومی-نژادی، مذهبی یا جبهه گیری علیه شهر یا روستایی خاص و دامن زدن به اختلافات در حوزه های مرتبط در نظرات خود پرهیز کنید.
7. نظرات انتقادی خود را با نام افراد شناخته شده دیگر مطرح ننمائید به عبارت دیگر خود را به جای شخص دیگری جا نزنید چرا که کاری بسیار زشت و غیر اخلاقی است.
8. از نام بردن از اشخاص حقیقی یا حقوقی که ارزش تبلیغاتی برای آنها داشته باشد خودداری کنید.

از آنجا که از یک سو، اصل بر حریت و آزادی بیان کاربران محترم میباشد و به همین خاطر هم نظرات با کنترل قبلی در سایت منتشر میشود لذا متواضعانه خواهشمند است مقررات فوق را رعایت نمائید در غیر اینصورت مسئولیت اظهار نظر غیر مسئولانه کاربران به عهده خودشان خواهد بود.

همانطور که میدانیم پایگاه خبری "دوراهک اینجاست" نزدیک به شش سال فعالیت با بهره گیری از فناوری وب، شرایطی فراهم آمده تا مردم خون گرم دوراهک یکدیگر را در اینجا یافته و به تبادل نظر و اطلاع رسانی پیرامون شهر خود بپردازیم ، قدر این نعمت بزرگ را دانسته و فضا را مخدوش ننمائیم.

با سپاس از توجه شما- حسین محمدی




موضوع مطلب :
دوشنبه 92/4/17 :: 3:38 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

 پایگاه خبری"دوراهک اینجاست"

با حضور نابغه قرآنی کشور دکتر سید محمد حسین طباطبایی در شهر دوراهک برگزار گردید

دوراهک اینجاست : حسین محمدی- محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان بین المللی، مهیمانان والا مقام و مدیریت موسسه جامعه‌القرآن‌الکریم و اهل‌بیت (ع) کشور و نابغه قرآنی  دکتر سید محمد حسین طباطبایی (علم الهدی) و همچنین استاد واعظی ، حافظ کل قرآن و مشهور به کامپیوتر قرآن برگزار  شد .

دکتر سید محمد مهدی طباطبایی مدیر موسسه جامعه‌القرآن‌الکریم و اهل‌بیت  (ع) کشور در این محفل معنوی با اشاره به اهمیت موسسات قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن در کشور گفت: جامعه امروزی بیش از هر زمان دیگری نیازمند برنامه‌های انس با قرآن است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر قرآن‌ آموزی و افزایش حافظین قرآنی در کشور افزود: تحقق فرامین معظم‌له در مسائل قرآنی نیازمند عزمی همگانی است.


این آیین به همت ستاد شعبانیه و کانون ولیعصر شهر دوراهک در روز یکشنبه 16 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت خدیجه این شهر برگزار گردید.

برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک نماید.

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

محفل انس با قرآن کریم+دوراهک اینجاست+ حسین محمدی




موضوع مطلب :
دوشنبه 92/4/17 :: 9:38 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

اختصاصی پایگاه خبری"دوراهک اینجاست"

 یکی از دوستان  در قسمت نظرات مقاله ای بصورت جوابیه بر متن"آهنگ های از هنرمندان دوراهکی "ارسال نموده که توجه شما کاربران عزیز را به آن جلب می نمایم.

جوابیه جوابیه !!

 

با سلام

بنده چون اصالتا دوراهکی هستم در جواب آقاب احمدی هم شهرستانی که اهل دوراهک هستند میگویم که ایشان متاسفانه کلا یکطرفه به موضوع موسیقی نگاه کرده اند و بنظر میرسد آب زلال حقیقیت هنوز در جوی افکارشان روان نشده و نرسیده و یا رسیده اما دارد تظاهر میکند!؟.ایشان در اول کلامشان گفته اند((ای کاش استعداد و صدای بچه های دوراهک به جای موسیقی به سمت قرآن و معارف اسلامی می رفت))بله همین یکسویه نگریستن به موضوع همین است دیگر!

آفا جان! گفته اند هر چیز جای خویش نیکوست ! بله قران خواندن و صدای قرانی داشتن افتخار هر مسلمان مومنی است و در نزد ما جایگاه بسیار والایی دارد آقای احمدی بدانید و آگاه باشید! که انسان موجودی ذاتا تنوع گرا و علاوه بر نیازهای جسم خاکی وجود روحانی ما که اصالت وجودی ماست به تنوع میل دارد و نیاز به غذا دارد(منظور همون غذای روحه ها!) .حالا روح انسان هم به قران(چه خواندن و چه نوشتن) نیاز دارد و هم به غذاهای روحی همچون هنرهای مختلفه و مستظرفه مثه موسیقی و نقاشی و خطاطی و سایر هنرها!

حالا بحث موسیقی جداست! بله ما هم قبول داریم که برای ما مسلمونا موسیقی باید حد و اندازه ای داشته باشد و البته غنا نباشد این قبول آقا!

در ادامه کلام فرمودید((این زنگ خطری است برای همه دلسوزان و فرهنگیان که بدانند اگر تنبلی و سستی کنند در آینده نه چندان دوری به جای قاریان قرآن و مداحان اهل بیت شاهد موسیقی دانان و ترانه خوانان دوراهکی خواهیم بود)) آقا واقعا این چند تا آهنگ که بچه های دوراهک خوندن شده زنگ خطر شده برا شما ! حتما شده دیگه ! آقا ببین زنگ خطر اون فسادهاییه که تو شهرهای بزرگ و کوچک(با عرض پوزش از نویسنده گرامی،بدلیل نام بردن شهرهای کوچک با قومیت و اقلیت های خاص از انتشار این شهر ها معذور می باشیم) ما و شما میبینید و راحت و با بیخیالی تام از کنارش میگذرید و میگذریم.بعدش کی گفته ما نباید در دوراهک موسیقی دان داشته باشیم ! مگه دوراهکی ها چه کم از کنگونیا یا بقیه شهرهایی که خواننده و موسیقی دان دارن داره. ها!!! میخواید بچه ها برن دنبال یللی تللی و ولگردی و گرفتار در دام افیون و تریاک و و چرس و هروئین و ... !!.من نمیگم بچه ها برن ترانه غنایی بخوانند اما موسیقی در محدوده خودش خوبه و همیشه که نمیشه قرآن گوش کرد! میشه! انسان دنبال تنوعه دیگه .

بعد گفتید که((امروز که نشانه های افول تمدن غرب آشکار شده است باید بدانیم که افتخار حقیقی آن است که جامعه را به سمت تعالی و ارزش های واقی پیش میبرد نه آنکه هر روز ما را از ارزش ها و معنویت واقعی دور میکند و همه ما فردای قیامت به خاطر انحراف فرهنگ جامعه به سوی غرب که تجسم حقیقی شیطان است در برابر خداوند مسئولیم))خب اینجا چند چیز گفتید دیگه! یعنی شما میگی موسیقی یک ضد ارزش است و معنویت را از ما دور میکند! یا نشان دهنده فرهنگ غربیه یا تجسم حقیقی شیطونه ! بعد مگه فرهنگ غرب کلا خلاف اسلامه ! اونا در فرهنگشون یه چیزایی دارن که از ما خیلی جاها سرتر و بالاتر هستند که به اصطلاح با فرهنگ ترند! شما چی میگید!

بعد آن آیات کریمه ای که در آخر کلامتون آوردید!منظورتون چی بود! معنای آن آیات کریمه و شریفه سوره فرقان آیات 27 تا 30 این است((و روزى است که ستمکار دستهاى خود را مى‏گزد [و] مى‏گوید اى کاش با پیامبر راهى برمى‏گرفتم (27) اى واى کاش فلانى را دوست [خود] نگرفته بودم (28) او [بود که] مرا به گمراهى کشانید پس از آنکه قرآن به من رسیده بود و شیطان همواره فروگذارنده انسان است (29) و پیامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من این قرآن را رها کردند (30) ))

آقا جان! کسی قرآن را رها نکرده و نخواهد کرد .قرآن جزئی از زندگی ماست.ببین آقای احمدی برادر.پیامبر اکرم در نهج الفصاحه فرموده اند ((خیر الامور أوسطها)) یعنی((بهترین کارها آن است که به اعتدال نزدیکتر است )).خواهش میکنیم مقداری بیشتر در بحر افکارتان مغروق شوید و خط اعتدال را در پیش بگیرید و به موسیقی به چشم هنر بنگرید همین که شما صدای بلبل یا گنجشکی میشنوید و حالی میبرید این خودش موسیقی هست دیگه!. موسیقی هنر است و هنر از ذات انسان و بد نیست در اذان موحوم موذن زاده اردبیلی تدبیری کنید این اذان در گوشه ای از گوشه های دستگاه موسیقی ایرانی خوانده شده و زیباییش بدین خاطر است یا چرا اینقدر دور همین اذان و نوحه های مرحوم بخشو را بشنوید که با چه سوزی در دشتی میخوانند و یا ....

ببخشید که خستتون کردم

 




موضوع مطلب :
یکشنبه 92/4/16 :: 2:44 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

جوابیه بر متن آهنگ های از هنرمندان دوراهکی


ای کاش استعداد و صدای بچه های دوراهک به جای موسیقی به سمت قرآن و معارف اسلامی می رفت.این زنگ خطری است برای همه دلسوزان و فرهنگیان که بدانند اگر تنبلی و سستی کنند در آینده نه چندان دوری به جای قاریان قرآن و مداحان اهل بیت شاهد موسیقی دانان و ترانه خوانان دوراهکی خواهیم بود. امروز که نشانه های افول تمدن غرب آشکار شده است باید بدانیم که افتخار حقیقی آن است که جامعه را به سمت تعالی و ارزش های واقی پیش میبرد نه آنکه هر روز ما را از ارزش ها و معنویت واقعی دور میکند و همه ما فردای قیامت به خاطر انحراف فرهنگ جامعه به سوی غرب که تجسم حقیقی شیطان است در برابر خداوند مسئولیم .

یوم یعض الظالم علی یدیه یقول یا لیتنی اتخذت مع الرسول سبیلا یا ویلتی لیتنی لم اتخذ فلانا خلیلا لقد اضلنی عن الذکر بعد اذ جاءنی و کان الشیطان للانسان خذولا و قال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا القران مهجورا 0(فرقان 27 تا 30 )

والعاقب? للمتقین

 حسین احمدی 

 




موضوع مطلب :
جمعه 92/4/14 :: 11:35 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

 

نمی دانم از کجا شروع کنم!می خواهم ازدیر و کنگان ،دیار علم و فرهنگ وهنروشهری شهید پروردرگوشه ای از این استان محروم بنویسم;.ازکجایش؟نمیدانم.ازبوشهر ومظلومیتش؟از دیر و کنگان و محرومیتش؟ازدیر و کنگان  وبهداری وآمبولانس بیست وچندساله اش؟ازکمبودامکانات پزشکی، یا از فرماندار مرحوم حیدر دوراهکی ،یا از مادری که برای عبور از جاده به کام مرگ رفت وایل وتباری را سالهاست عزادار خودکرده اند؟ازبی توجهی مسولین ؟ازجاده ای که بوی خون می دهد؟از یتیمی فرزندانی، بی پدر و مادر ؟یا لحظات جان دادن هم ولایتی هایمان؟ وعزیزان دیگری که بسیارند در دیر و کنگان که بردن نامشان دردی از دردها را دوا نمیکند فقط نمک به زخم خانوادهایشان خواهد بود مرگ سالانه 25 هزار انسان بی گناه…

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب کلیک نماید

ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

جمعه 92/4/14 :: 11:14 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

امضا حکم اولین شهردار، شهر دوراهک انجام شد.

در حالی که روزهای پایانی شورای کنونی را سپری می کنیم و گمانه زنی ها درخصوص ریس شورا و شهردار در بین اعضای شورای جدید قوت می گرفت ، دیروز طی خبری مسولین دوراهکی اطلاع می یابند که حکم آقای هوشنگ احمدی بعنوان اولین شهردار دوراهک امضا شده است.

خبر های تکمیلی بزودی در پایگاه خبری "دوراهک اینجاست".




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92/4/13 :: 4:41 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

مصطفی فخرایی گفت: از مجموع 67نامزد شرکت کننده دراین دوره از انتخابات شوراهای شهرهای دیر، بردستان، دوراهک، آبدان و بردخون 27نفر به عنوان اعضای اصلی برگزیده شدند.

وی با قدردانی و سپاس ازحضور پرشور مردم این شهرستان در روز 24 خرداد و تلاش متولیان امر برگزاری انتخابات، اضافه کرد: مردم این شهرستان با حضور 9/99درصدی خود در پای صندوق های رای به ندای رهبرمعظم انقلاب لبیک گفتند و حماسه سیاسی را که انتظار مقام معظم رهبری بود محقق کردند.

وی افزود: 53 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستای این شهرستان درنظر گرفته شده بود




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92/4/13 :: 4:22 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

عملکرد پایگاه خبری "دوراهک اینجاست" را در جریان انتخابات اخیر چگونه ارزیابی می‌کنید؟




موضوع مطلب :
یکشنبه 92/4/9 :: 9:11 صبح :: نویسنده : حسین محمدی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید