سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
موضوعات
صفحات وبلاگ
RSS Feed
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 744178

دوراهک اینجاست!




حسین محمدی+ دوراهک اینجاست

برای مشاهده سایر تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نماید.

ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

یکشنبه 92/6/10 :: 6:2 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

یلیسیر(حسین باقری):با توجه به سابقه تاریخی دیرین شهرها و روستاهای جنوب کشور و با توجه به نزدیکی به خلیج همیشه پارس و خونگرمی و خوی وطن دوستی مردمان آن و وجود منابع فراوان ،هر وقت دشمنی از دشمنان ایران قصد دست اندازی به این کهن بوم داشته اند میتوان گفت که این خطه اول بار مورد تهاجم قرار می گرفت و  آسیب می دید .هلندی، پرتقالی ها و انگلیسیها  از جمله ممالک غربی بودند که ظلم های بسیاری بر مردم این دیار کردند و اما در این بین مردمان بسیاری از خطه جنوب بر علیه این استعمارگران بر می خاستند.

 

از زمان کریم خان زند که ((میر مهنای دریابیگی)) که هلندی ها را از جزیره خارک بیرون راند وانگلیسیها از دستش خشمگین شده بوند تا رئیس علی دلواری و یاران همیشه همراهش.تقریبا از تمام نقاط استان بوشهر کنونی از جمله دوراهک برای رییس علی دلواری تفنگچی و تفنگ به دست جمع شد و توانستند در بسیاری از جنگ ها بر انگیسی ها پیروز شوند.

 

از دوراهک،این شهر تاریخی چند صد ساله ی ما نیز مردان و دلاوران بسیاری به یاری رییس علی رفتند که اسامی تعدادی از آنها موجود است از جمله میتوان به: ابول حسن محمد علی ، مشهدی نصرا.. حسن درویش، مشهدی قاسم زایر حاجی، علی حاجی احمد، مشهدی عبد ا.. حسین عبدالنبی ، ملا محمد تقی حسن درویش، زایر قاسم مصیبو زایر حسن  محمد علی و تعدادی دیگر که متاسفانه نامی از آنها موجود نیست نامبرد.

رییس علی دلواری این بزرگ مرد جنوب در تاریخ 23 شوال 1333 ه. قمری /12 شهریور ماه 1293 و 3 سپتامبر 1915 میلادیبه شهادت رسید و ایشان را در قبرستان وادی السلام نجف به خاک سپرده شد.روحش شاد و یادش گرامی./




موضوع مطلب :
یکشنبه 92/6/10 :: 5:50 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

دوراهک نیوز نوشت: مراسم غبار روبی و عطر افشانی شهدا و بازدید از خانواه معظم آنان بهمراه افتتاحیه شهرداری دوراهک با حضور مسولین در روز پنج شنبه 7 شهریور ماه برگزار شد.

به گزارش دوراهک نیوز، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت درآیینی با حضور معاون فرماندار دیر و تنی چند از مسولین مراسم غبار رویی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا و همچنین شهرداری شهر دوراهک به صورت رسمی افتتاح شد.
برگزاری چنین مراسمات مهمی در سطح شهرستان بدون برنامه ریزی و آمادگی قبلی، ما را به نوشتن چند نکته که رعایت آن در برنامه های آتی خالی از لطف نیست وا داشت .

گویند: مقامی قصد عبور از خیابانی را داشت نوچه ها به مقامات محلی دستور دادند دیوارهای دو طرف خیابان را رنگ سفید نمایند .ولی چون رنگ سفید در آن زمان معین نیافتند از ماست استفاده کرده و دیوارها را با ماست رنگ آمیزی کردند.که چند لحظه قبل از عبور، بارش باران همان و رنگهای دیوار همان.
در روز پنجشنبه 7 شهریور ماه و در ادامه برنامه های بزرگداشت هفته دولت، مراسم غبار رویی و عطر افشانی گلزار شهدا و تجدید میثاق با خانوادهای آنان و همچنین افتتاح شهرداری دوراهک برگزار گردید.
نکته قابل تامل این برنامه، برگزاری این برنامه ها در واپسین لحظات روز و در حدود نیم ساعت مانده به غروب و بدون اطلاع قبلی مردم و مسئولین محلی حتی خانوادهای معظم شهدا تنها با حضور ارزشمند معاون فرماندار، بخشدار محترم و چند نفر از مسولین بدون کیفیت و سریع انجام گرفت، که حکایت همان شستن ماستهای دیوار بود.
حال باید گفت: آیا تدارک چند شاخه گل جهت تقدیم به مزار شهدا و بستن پیمان بیعت و چند شیشه گلاب جهت زدودن غبار از دیدگان خود و همچنین اطلاع به خانواده معظم شهدا جهت میزبانی هر چه بهتر از مسئولین، با برنامه ریزی دقیق تر و در زمان بهتر انجام شدن کار سختی بود ؟
مسئولین محترم برگزاری مراسمات هفته دولت : در کجای ایران اسلامی، مراسم غبار رویی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا آن هم در هفته دولت توسط مسئولین شهرستان اینگونه برگزار می شود؟ این است پیمانی که با شهدا بسته ایم!
آیا در برای برگزاری چنین مراسماتی اعضاء شورای اسلامی ، شهردار و سایر مسئولین نباید از برگزاری چنین مراسم مهمی آن هم در شهر خود با خبر باشند؟

مسئولین محترم و متولیان برگزاری این گونه مراسمات، لطفا در برگزاری هر چه بهتر این گونه برنامه ها دقت بیشتری داشته باشد تا خدای ناکرده کسی شرمنده دیگری نشود،که همه در پیشگاه شهدا و خانوادهای معظم شهدا مسئولید.

247

برای مشاهده سایر تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نماید.

ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

یکشنبه 92/6/10 :: 5:47 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

 

سه شنبه شب مورخ 92/6/5 مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز 8 سال دفاع مقدس شهر دوراهک با حضور امام جمعه محترم شهرستان دبر،ریئس بنیاد شهید شهرستان ،شهردار محترم وجانشین فرماندهی سپاه ناحیه دیر در مسجد امام زمان شهر دوراهک برگزار شد.

در این مراسم حضرت حجه الاسلام و المسلمین آقای حسینی امام جمعه شهرستان دیر ضمن تبریک هفته دولت و تبریک به شورای اسلامی جدید و شروع کار آنها ،یاد و خاطره حاج حیدر دوراهکی فرماندار فقید شهرستان دیر را گرامی داشتند.

ایشان فلسفه برگزاری چنین مراسمی راتجلیل از کسانی دانست که رنج و سختی زیادی را در دوران اسارت تحمل کردند و با این کار عزت ملت و کشور خودشان را حفظ نمودند.وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی حال حاضر می توانیم از آزادگان الگو برداری کنیم گرچه شرایط حال حاضر هرگز به پای شرایط بسیار سخت آزادگان در زاندان های مخوف رژیم سفاک بعثی نمی رسد.امام جمعه محترم شهرستان دیر افزودند:آزادگان ما همانند یوسف پیامبر هستندند که هیچ چیز در دوران اسارت آنها را سست نکرد.ایشان در ادامه مطالب خود افزودند:از یک دولت نباید همه اش به خوبی یا به بدی سخن گفت.بلکه باید با نگاهی از روی خرد همه ی نقاط ضعف و قوت را دید.وی ویژگی های رجایی و با هنر را مکتبی بودن،ولایی بودن و مردمی بودن شمرد.در پایان از خانواده شهید جانبازحاج محمد آزادی بخش و از آقایان حاج حسن دوراهکی ،حاج مختار عالیپور وحاج رجب عبدالهی تقدیر به عمل آمد.

این مراسم با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر دوراهک  وپایگاه امام خمینی حوزه مقاومت جندالله برگزار گردید.

72

برای مشاهده سایر تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نماید.

ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

چهارشنبه 92/6/6 :: 4:5 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

رزمی کار دوراهکی پس از کسب نشان طلای مسابقات دانشگاههای استان به مسابقات قهرمانی کشوری راه پیدا کرد.

آقای ایوب احمدی در مسابقات قهرمانی تکواندوی دانشگاههای استان بوشهر در وزن 68کیلوگرم به نشان طلای بازیها دست پیدا کرد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی کشور را به دست آورد.

 "ایوب احمدی" دارای کمربند مشکی  از رزمی کاران دانشگاه علمی کاربردی شهرستان کنگان که همواره در سطح مسابقات شهرستانی و استانی توانسته است با غلبه بر حریفان خود بدرخشد و باعث کسب موفقیت و افتخار دیگر شود.

تکواندوکار دوراهکی در مسابقات قهرمانی و انتخابی استان در وزن 68 کیلوگرم توانست با حریفان خود مبارزه نموده و سرانجام با غلبه بر تمامی رقبای خود به مقام اول و مدال طلای این دوره از رقابتها دست پیدا کند. همچنین با کسب این برتری به مسابقات قهرمانی دانشگاههای کشور راه یابد.

شایان ذکر است، مسابقات قهرمانی المپیاد دانشگاههای کشور از 8 الی 11 شهریور ماه در شهر تبریز برگزار می گردد.

"دوراهک اینجاست" ابراز امیدواری می نماید که آقای "ایوب احمدی" بتواند همانند این دوره از مسابقات در رقابتهای کشوری نیز بدرخشد و افتخاری دیگر به ارمغان بیاورد.

در ادامه تصاویری زیبا از حرکات رزمی آقای ایوب احمدی 

حسین محمدی +دوراهک اینجاست

برای مشاهده سایر تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نماید.

ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

چهارشنبه 92/6/6 :: 8:51 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

همشریان دوراهکی :

نظرات شما در خصوص یاداشت  خواب زمستانی مسولان دوراهکی " ارمغانی برای نسل های آینده" قابل مشاهده می باشد.

********************

همشهری 

سلام هم خوشحالیم هم ناراحت ناراحت بخاطراینکه اخرین مرز دوراهک بهشت شهدا شده،وتا هیچ زمانی به بخش شدن دوراهک امیدوار نیستیم وخوشحال از آنیم که آنهایی که سنگ شیخ موسی را به سینه میزدند،حال ببینند که عیدی جناب شیخ جدا کردن ملخرگ و تنگ خوش وشهرک صنعتی و سورو،گنوی از دوراهک و تقدیم کردن آنهابه آبدان است،توقعی هم نیست ما که پنج روز پای شبکه خبر نشستیم تا شاید لااقل یه دقیقه جناب شیخ را گذشته از اینکه پشت تریبون،حداقل تصویرش را میدیدم خبری نشد که نشد،بعداز اتمام مجلس پیامک هایی که مخصوص دفتر شیخ موسی بود،هردقیقه پیام میومد که دکتر احمدی افزود......،پیامک چه بکارآید.این دو بنر تشکرهم شورای ما همین طور زده،قرار نبود لمبدون که شهر بشه دوراهک پس تا کی نباید شهر میشد

**********************

ارمغان

سلام علیکم:

چه فایده،آبی که ریخته ، دیگه نمیشه جمش کرد. اولا این طرح اجرا شده و تمامی روستا ها به آبدان واگذارگشته.دوما،مصوبه هیئت وزیران به هیچ نحو قابل برگشت نیست.
هدیه نماینده به دوراهکی ها.

مبارکتون باشه

***********************

همشهری

باعرض سلام خدمت جناب اقای محمدی امید وارم مطلبی که مینویسم را در صفحه اصلی وبلاگ خود قرار دهید .
همشریان عزیز، از الزامات وجود توسعه یک مجموعه وجود افرادی تحصیل کرده آگاه دور اندیش ومدیر وقدرتمند در عرصه جامعه است همشریان عزیز براستی ایا از الزامات وجود توسعه یک شهر وجود زیر ساخت های قوی ومحیطی مناسب برای ایجاد این زیر ساخت ها نیست به جنوب دوراهک نگاه کنید وجود زمینهای که ------ انهارا متعلق به خود میداند وبه هیچ قیمتی دست از انها برنمیدارد و هر روز به بهانه های مختلف از دادن انها به مردم خود داری میکند.
 به زمینهای شمال برای توسعه امید بسته بودیم که با نامه معاون اول رییس جمهور به ابدان که 20کیلومتر فاصله دارد میدهند .
همشریان عزیز نسل آینده براستی چه قضاوئتی در باره ما خواهد کرد. آیا با توسعه آینده منطقه وگسترش پارس شمالی جز آلودگی چیزی نصیب دوراهک خواهد شد. آیا اگر شرکتهای در این منطقها مستقر شوند مالیات خودرا به ما میدهند چرا مسولان ما کمی آینده نگر نیستند وهمیشه به حال خود فکر میکنند .براستی شهرداری ومسولان شهر ابدان از بخش شدن جز آینده نگری وداشتن برنامه بلند مدت برای توسعه برای شهر خود ارتقا جایگاه خود از همه امکانات وپتانسیل استفاده نمیکنند .چرا ما نماینده مجلس را مقصر بدانیم او هرکس هرچه درخواست کرد تلاش میکند فراهم آورد.
 دوستان، همشریان عزیز به خدا ازماست که برماست ایا شورای شهر ما از برنامه بلند مدت توسعه چیزی میداند. ما کجاییم انها کجایند. چرا همیشه باید چوب اشتباهاتمان را بخویم .
********************
+ دانشجو 

سلام

متاسفانه بیخودی سرخوشیم و خوشحال از اینکه شهر شده ایم متاسفانه دو بنر بیشتر نزده ایم باید کل شهر را بنرباران می کردیم.آخه در سه شهرستان دیر و کنگان و جم چخ دهاتی مانده به اندازه دوراهک که شهر نشده انارستان بردستان نخل تقی .چقدر ما بدبختیم که چیزی که حقمان می باشد با هزار منت به سرمان تحویلمان می دهند.

***********************

دوراهک 

با سلام
ما چه انتظاری از شورای خود باید داشته باشیم . همان گونه که ابدانی ها در فکر طرح و برنامه های درازمدت برای پیشرفت شهر خود هستند ، شورای ما هم در فکر برنامه ای درازمدت ترویج فرهنگ می باشند . از ماست که بر ماست ...
************************



موضوع مطلب :
دوشنبه 92/5/28 :: 10:17 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

ارمغانی برای نسل های آینده

حسین محمدی /دلمان خوش بود که شهر شده ایم . چه شهری؟!

هنوز چند روز از اعلام رسمی شهر شدن و استقرار شهردار و شهرداری نگذشته است . هنوز چند روز از نصب بنر های بزرگ پیام تقدیر و تشکر شوری اسلامی و مردم شهر  به نماینده محترم مجلس و مسولان شهرستان دیر نگذشته که متوجه شدیم همسایه شمالی ما نیز به بخش تبدیل شده است.(خوش بحال شان)

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

سایت های خبری نیز "تحقق خواسته مردم/آبدان بخش شد"را انتشار می دهند. (اما به چه قیمتی )

 نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه این اتفاق را در آستانه عید سعید فطر به عنوان عیدی خود به مردم شریف آبدان دانست و افزود با تمام توان سعی در برطرف کردن مشکلات مردم شریف حوزه انتخابیه ام دارم و بسیار خوشحالم که یکی دیگر از موضوعاتی که سال ها در دست پیگیری بود، همچون شهر شدن دوراهک و یا اسکله صیادی خورخان بردخون  به سرانجام رسید.

ما نیز با کمال احترامی که به تمامی مردمان همسایه شمالی خود قائل هستیم این اتفاق عظیم که نماینده مردم در آستانه عید فطر به مردم آبدان هدیه داد، تبریک عرض می نمایم. 

اما ای کاش مسولان شهر دوراهک می دانستند مرز دوراهک تا کجاست؟

1-تنگ خوش 2-خمدان  3- سورو  4-سرمستان 5- شهرک صنعتی دیر 6-گنوی  7- لوهک

این در حالی است که مزارع گوجه فرنگی و زمین های کشاورزی بسیاری از شهروندان دوراهکی در بخش آبدان واقع می شود.

بحرحال دوراهک بزرگ است و بزرگی می کند.

در ادامه تصویب نامه هیئت وزیران می توانید مشاهده نماید...

 

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

شماره 104594/ت48471هـ

تاریخ 10/05/ 1392 

 

وزارت کشور  

 

هیئت وزیران در جلسه مورخ 9/5/ 1392بنا به پیشنهاد شماره 71175/42/ 4/ 1مورخ 12/6/ 1391وزارت کشور و به استناد ماده (13)قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری – مصوب 1362 – تصویب نمود:

اصلاح تقسیماتی زیر در استان بوشهر صورت می گیرد:

الف- روستاها، مزارع و مکانهای تنگ خوش، خمه دان، سورو و گنوی مطابق با نقشه 250000/1پیوست که تأیید شده به مهر "دفتر هیئت دولت" می باشد از دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان دیر منتزع و به دهستان آبدان همین بخش الحاق می گردند.

ب- دهستان سرمستان به مرکزیت روستای سرمستان مطابق با نقشه 250000/1پیوست که تأیید شده به مهر "دفتر هیئت دولت" می باشد از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهای زیر در تابعیت بخش مرکزی شهرستان دیر ایجاد می گردد:

1-تنگ خوش 2-خمه دان 3-سورو 4-سرمستان 5-شهرک صنعتی دیر 6-گنوی 7-لوهک 

 

ت- بخش آبدان به مرکزیت شهر آبدان مشتمل بر دهستانهای آبدان و سرمستان در تابعیت شهرستان دیر ایجاد می گردد.

محمدرضا رحیمی 

معاون اول رییس جمهور

چکیده ای هر چند کوتاه :

 

نسل های آینده چه قضاوت خواهند نمود...

گنوی

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

در آغاز صحبت باید گفت اغلب روستاهای حاشیه خلیج فارس دارای قدمت زیادی بوده هر چند در حال حاضر دارای جمعیت کمی هستند همچون روستاهای بردستان و دوراهک که به تازگی شهر شده اند.

اما یکی از روستاهای باستانی جنوب ایران روستای کوچک گنوی است که این روستا از حومه شهر باستانی دوراهک محسوب می شود.این روستا دارای چندین اثر قدیمی و طبیعی منحصر به فردی است از جمله قلعه گنوی که میگویند بنای اولیه آن به دوره ساسانیان میرسد که این بنا در دوره اسماعیلیان بازسازی شده بوده که اثرات کمی از آن اکنون قابل رویت است و دیگری  3 آسیاب آبی که دوتای آن زمان کاربریشان مربوط به قرن ها پیش است و دیگری که به جاده اصلی نزدیک تر است جدیدتر و پدربزرگ هایمان از زمانی که از آن آسیاب مردم استفاده میکردند به یاد دارند.

دیگر اثر طبیعی و گردشگری روستای گنوی چشمه آبگرم گنوی است که در تمام طول سال حتی در این چند سالی که سالهای کم بارانی بوده همچنان پر آب است و نوازشگر طبیعت و آب دهنده مزارع پایین دست.در کنار این روستا یک آب انبار قدیمی نیز وجود دارد که اثر منحصر به فردی است که چشم هر مسافری را به خود خیره می کند.

از روستای گنوی دو اثر در ثبت ملی وجود دارند که اسامی آنها و دیگر جزئیات را میتوانید در جدول زیر مشاهده بفرمایید.

نام اثر تاریخیشماره ثبت ملیتاریخ ثبتتوضیحات
آب‌انبار سرمستان 22183 1386 بخش مرکزی
آثار سنگی شاهزاده ابوالقاسم 8404 1382 " "
آرامگاه بی بی دولت 23329 1387 " "
آسیاب‌آبی گنوی 22179 1386 " "
تل سوزو دیر 22174 1386 " "
چاه رمیله 8405 1382 " "
چاه سنگی جبرانی 1 8402 1382 " "
چاه سنگی جبرانی 2 8403 1382 " "
چاه‌های آب بردستان 22171 1386 " "
قلعه بردستان 4049 1380 " "
قلعه زندان 8398 1383 بخش بردخون
قلعه گنوی 22170 1386 بخش مرکزی
محوطه بردو 22181 1386 " "
مسجد بردستان 2060 1377 " "

روستای گنوی در فاصله 25 کیلومتری شمال شرق دیر واقع است آثار باقی مانده از قلعه ی بزرگ گنوی در غرب بزرگراه هنوز مشهود است در گذشته باغات روستا در منطقه شهره بوده که علاوه بر نخلیات، انار، لیمو، انجیر و .. کاشته می شده که تعداد زیادی از آنها از بین رفته است.
نام دره ها: دره باریکی – دره اوبا – دره خویزو
نام کوهها: کوه باریکان – کوه خمه دان

در کوه های شرق روستای گنوی و سورو چشمه آبگرم معدنی وجود دارد که به علت خواص درمانی مورد اعتقاد شدید اهالی اطراف شهر ذوراهک -دیر – کنگان- بنک- آبدان و بعضاً خارج از استان است. آبمعدنی گرم چشمه گنوی شفا بخش بیماری های پوستی بوده و به همین دلیل در زمان های گذشته مردم برای رفتن به آبگرم نذر می کردند و با صلوات و خواندن چاوشی به آنجا می رفتند.

سورو

چشمه آب سورو

آبی که در این فصل مشتری ندارد! (آب گرم سورو در مجاورت شهر دوراهک-دیر)

آب گرم سورو چشمه آب معدنی در فاصله 5 کیلومتری شمال شهر دوراهک واقع در بخش مرکزی شهرستان دیر و یکی از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.

این چشمه آب معدنی در کناره راه بوشهر به کنگان و بعد از روستای سورو واقع شده‌است. این چشمه در دره ای قرار دارد که کوهپایه های زاگرس و ارتفاعات سخت از شمال و جنوب آن را در بر گرفته است.

از آب این چشمه، جهت آبیاری نخلستان و استحمام استفاده می‌شود. آب چشمه سورو از دسته آبهای گوگردی خیلی گرم، کلر و سولفات، کلسیک گوگردی محسوب می‌شود.

محوطه? اطراف چشمه در لوحک و دوراهک پر از درختان نخل زیبا و سبز است. پساب این چشمه مانند رودخانه کوچکی پس از طی چند کیلومتر با آب نسبتاً زیادی به صورت آبشار کوچکی به پایین سرازیر می‌شود.

 عکس: حسین محمدی



لوهک

حدود 52 هزار نفر از جمعیت مردم شهرستان دیّر در جنوب استان بوشهر در مناطق شهری وروستایی به همراه شمار زیادی از میهمانان در ایام زمستان اوقات خود را در دامن طبیعت گذراندند.

طبیعت شهرستان دیّر در ایام بهاری اگر چه بسیار خشک وگرم بود اما مناطق روستای لوهک، باغ باقری، و... سرسبزسی وشادابی خاصی برخوردار بودند. براساس گزارش رسیده بیشتر مردم شهرستان دیّر ، کنگان و شهرستانهای اطراف برای تفریح و گردش این منطقه را انتخاب می کنند.

مجموعه قنات ها و چشمه های جوشان در دل دامن کوه و همچنین باغات نخل به طبیعت بکر این منطقه افزوده است.

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

شهرک صنعتی دیر

تنها واحد راه اندازی شده در این شهرک مربوط به آقای نوریده ، کارآفذین برتر دوراهکی می باشد که اقدام به ساخت کارخانه دستمال کاغذی نموده است.

 




موضوع مطلب :
یکشنبه 92/5/27 :: 1:29 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

اولین لحظه دیدار با مادر بعد از 8 سال اسارت

حاج مختار عالی پور متولد سال45 در شهر دوراهک از توابع شهرستان دیر است .

خاطره دوران اسارت رزمنده‌ای است که غم اندوه دیدار پدر و مادرش را در تمام لحظاتِ پایداری به دوش می‌کشد. آزاده سرافراز «حاج مختار عالی پور» پس از معرفی کوتاهی از دوران کودکی خود در شهر دوراهک، در این اثنا خاطره جذابی را به قلم می‌آورد.

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

روحیات مادری دلسوز و زحمتکش که بار سنگین فراق فرزند خود را به دوش می کشید و روابط عاطفی و وابستگی شدید او به فرزند، جلب رضایتش برای فرستادن سایر پسرانش را به جبهه دشوار ساخته است که در ادامه تصاویر ناب لحظه دیدار با مادربعد از 8 سال اسارت به زیبای نمایان می شود.

دوراهک اینجاست +حسین محمدی

لحظه دیدار با مادر

وی در خانواده‌ای مذهبی رشد و نمو یافت و در سن15 سالگی در حالی که ابتدای دوران نوجوانی بود برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در عملیات بیت المقدس در منطقه شلمچه توسط نیروهای بعثی عراق به اسارت در آمد.

دوراهک اینجاست +حسین محمدی

تصویر قبل و بعد از اسارت

 حاج مختار عالی پور در خصوص نحوه به اسارت در آمدن خود چنین می‌گوید: ما جزء نیرو های عملیات ضربت بودیم و هدف از عملیات ما خرد کردن روحیه دشمن و درنهایت گرفتن زمان بعد از عملیات از آنها بود .

یک شب بعد از عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر گردید، باید راه مواصلاتی و حیاتی بصره به خرمشهر قطع می گردید . این عملیات در خاک  عراق صورت گرفت . چون این عملیات بصورت بسیار ضربتی و شباهنگام انجام گردید  و عدم آشنای با منطقه عملیات باعث شد که به اسارت نیرو های بعثی درآیند.

در ادامه خاطره از حاج مختار عالی پور از کتاب خط سبز حماسه مشاهده نماید.

بعد از پذیرش قطعنامه تقریباً همه کسل بودیم. بی خبری از اوضاع ایران و جهان و اسارت برایمان بسیار سخت بود. یک عده از دوستان که مسئولیت کارهای فرهنگی داشتند، به این فکر افتادند که یک رادیو جهت شنیدن اخبار از عراقی ها تهیه کنند. طبقه همکف مخصوص اسرا بود و عراقیهای نگهبان اردوگاه که پنجاه نفر سرباز و درجه دار بودند ، معمولاً برای نگهبانی شش نفر در طبقه فوقانی ، چهار نفر روی پشت بام ، یک نفر دم در اردوگاه و یک عده هم در حال آمد و رفت بودند . یکی از نگهبانها که در طبقه فوقانی کنار آسایشگاه نگهبانان پاسداری می داد، همیشه یک رادیو همراهش بود. بچه ها مدت زیادی روی نقشه کار کردند که چطور می شود با وجود این همه نگهبان رادیو را بدست آورد؟ روز موعود فرا رسید و هر کس مسئول کاری شد که به نحوی نگهبان را مشغول کار یا صحبتی بکند . برای یک لحظه نگهبان که رادیو گوش می داد، رادیو را رها کرده و به آسایشگاه رفت. در آن لحظه در حالی که انگار همه نگهبانها کور شده بودند، دو نفر از برادران آزاده شیر دل روی دوش هم سوار شدند و رادیو را پایین آوردند.

دوراهک اینجاست +حسین محمدی

ارودگاه موصل عراق

 




موضوع مطلب :
جمعه 92/5/25 :: 11:4 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

عید 




موضوع مطلب :
جمعه 92/5/25 :: 10:59 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

آقای مرتضی دراهکی،مدیر وبلاگ های دفاع مقدس ، شهدای شهر دوراهک طی پیامی از ادامه کار در فضای مجازی خداحافظی نمودند. دوراهک اینجاست + حسین محمدی

سلام دوستان ، خیلی خوشحالم که مدتی این سعادت داشتم که نام و یاد شهدا ، خاطرات ، وصیت نامه و دلنوشته هایشان را در این فضای اینترنتی گسترش دادم . اما بدونید دنیا خیلی پسته ،به هیچکی وفا نمیکنه ، پستی دنیا به آدمای کثیفیه که در ظاهر وقتی پیششون می ری خیلی تحویلت می گیرند اما پشت سرت چه تهمت ها که نمیزنند . اما نمی دونم برای رضای خدا کارت را خراب میکنند یا رضای شیطان . اما بدونید خدایی هم هست ، شهدایی هم که ناظرند .

در این دنیای وانفسا صدای خوش نمی ماند

در این دنیا که چندی نیست ، کسی دلخوش نمی ماند

به هر سو بنگری ظلم و ستم غوغاست

در این دنیا دلی بی بهره از غصه نمی ماند

خوشا آن دل که بی کینه ست و می خندد

در این دنیا به جز خوبی نمی ماند

جهان پیوسته در جوش و خروش است

در این دنیا حیات جاودانی هم نمی ماند .

ما را از دعای خیرتان محروم نکنید .

یا علی

تا چند سالی از کامپیوتر دورم ، ان شاءالله که کارم درست بشه و بتونم در کارم موفق باشم و شرمنده شهداء و خانواده عزیزشان نباشم و با نیرویی مضاعف بتوانم برای رضای خدا در مسیر وسیع و روشنش گام بردارم .

یا حق




موضوع مطلب :
دوشنبه 92/5/21 :: 10:23 صبح :: نویسنده : حسین محمدی
<      1   2   3   4   5   >>   >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید